Peakiltä takakautta pois

Vietnamilaisen ravintolan jälkeen mietimme miten jatkaa matkaa. Kylmänkostea sumu ei innostanut olemaan huipulla yhtään enempää kuin on pakko olla.

Tulimme Galleriasta ulos ja käännyimme vasemmalle, autotielle Peak Road. Sadan metrin päässä erkaantuu oikealle liikenteeltä suljettu tie, Pokfulam Country Park / Peak Trail.WP_20160320_15_03_48_Rich_LI.jpg

Parinkymmenen minuutin kävelyn jälkeen tie jakaantuu kahtia. Oikealle erkanee Pokfulam Family Walk kohti Pokfulam Reservoiria. Tämä on kaunis ja helppo n. 30 minuutin reitti joka vie Pokfulamin ratsastuskoululle jossa käyn avustamassa vammaisratsastajia. Sieltä on hyvät bussiyhteydet Centraliin ja Wanchaihin, myös takseja kulkee paljon. Halusimme kuitenkin pidemmän lenkin. Joten jatkoimme vasemmalle seuraten viitoitusta Hong Kong Trail 2.

Hong Kong Trailin tunnuksena on kaksi kävelijää – viitoitus on usein  pelkästään kuvan perusteella

Hong Kong Trail 2 on 5.5 kilometriä helppoa metsäistä kävelyä lähinnä alamäkeen. Kun Trail 2 päättyy, Trail 3 alkaa. Viitoitukset ovat välillä harvassa, mutta kyllä niitä näkee. Koska reittejä on useita, eri viitoitukset ovat välillä hämääviä ja tuntuu ettei tiedä minne pitää mennä. Jatkoimme siis Hong Kong Trail 3, joka kulkee rinnan Peel Rise-nimisen reitin kanssa. Puolen kilometrin jälkeen Hong Kong Trail 3 erkanee vasemmalle, me jatkoimme oikealle Peel Risea seuraten.

Nimensä mukaisesti Peel Rise vie ylöspäin. Kävelimme n.3 km loputtomalta tuntuvaa reittiä. Loppupuolella polku muuttui hiljaiseksi autotieksi. Halusimme bussipysäkille ja päädyimme kääntymään oikealle Gough Hill Pathille. Vasemmalle kääntyminen  olisi vienyt meidät samalle Peak Roadille. Bussipysäkki löytyi hyvin mutta taksi tuli ennen bussia #15 joka kulkee aivan kodin vierestä. Tulimme sujuvasti taksilla kotiin, maksoi 50 HKD.

Peakiltä alas kävely vei meiltä reilut 2 tuntia. Reitti oli oikein kiva ja sopiva viileähköön sumuiseen ilmaan. Emme ehtineet pääsiäiskirkkoon, mutta ehdimme varhaiselle kello viiden illalliselle skandinaaviseen FINDS-ravintolaan mukavien suomalaisperheiden kanssa.

One thought on “Peakiltä takakautta pois